いーネ!洋楽 和訳ブログ

洋楽和訳ブログ。タワレコよりも「センスのいい」選曲を心がけます!「いい音」だけを厳選しました。

アジアで人気!ロンドン発の、ささやきボイス

最近たて続けに、イイ感じのアーティストとの出会いがあってハッピーな、いーネ!です。

 

ところで、私は、「サビ、来たー!」と盛り上がれる曲や、

歌がめっちゃ上手くて、抑揚が効いてるアーティストが好きです。

 

ですが、今日紹介する曲は、サビはあるものの、音が「バーン!」と盛り上がる所がないんです。印象が薄い感じ、と言ったらいいでしょうか。

 

 

Majik(マジック)は、ロンドン出身の2人組アーティスト。

ボーカルマーカスと、ギタージェイミーで結成されました。

 

曲は、ジェイミーが奏でる、シンプルで美しいメロディーから始まります。

そこに、マーカスのささやくようなボーカルが加わります。

この雰囲気のあるマーカスのボーカルに、キュンキュンしちゃいました!

 

 

ちなみに、非英語圏であるアジアの国々(中国、タイ、マレーシア)をめぐるツアーを4月に終えたばかりのMajik

いつか日本にも来てほしいですね。

 

Majik(マジック)-27

open.spotify.com

MAJIK – 27 Lyrics | Genius Lyrics

I get so lost sometimes

たまにすごく迷うんだ
My mind’s so fucked sometimes

たまに精神がすごくイカれるんだ
I see no compromise

和解が見えないんだ
Let’s compromise
和解しようよ
I get so lost sometimes
My mind’s so fucked sometimes
I see no compromise
Let’s compromise

I take a second just to play the victim

俺は一息つくんだ、被害者を装うためだけに
Just to say I’m different

「俺は違ってるんだ」って言うためだけに
Just to make you listen

君に聞かせるためにね
If we could only say the things that we never say

俺たちが決して口に出さないことを、ただ言えたらなぁ...
Would it be a better way or give the whole game away
いいやり方だろうね、それか、全試合放り投げよう
Underlying are the roots of denying

裏にひそんだことは、否定することの根本だよね
So are we trying, just to hide the crying

俺たちはやってみてるのか?泣いてることを隠すためだけに?
Would I be lying if I said I’m not buying it

「俺はそれを買ってない」って言ったら、ウソになるのか?
Straight faced but you know that I’m high a bit
ポーカーフェイスだけど、俺ちょっとハイなんだ


I get so lost sometimes

たまにすごく迷うんだ
My mind’s so fucked sometimes

たまに精神がすごくイカれるんだ
I see no compromise

和解が見えないんだ
Let’s compromise

I get so lost sometimes
My mind’s so fucked sometimes
I see no compromise
Let’s compromise

With the rights and wrongs

正しいことと間違ったこと
Friends and foes

友人と敵
And the people that you never know

まだどうなるか分からない人々
This is all just what we started

これが全部、ただ俺たちが始めたこと
With the rights and wrongs
Friends and foes
And the people that you never know
This is all just what we started
This is all just what we started

This is all just what we started, this is all just what we started
This is all just what we started, this is all just what we started

これが全部、ただ俺たちが始めたこと

Yeah, 'cus I’m in and out of sleeping

ああ、寝入ったり寝入らなかったりなんだ
Up and down dreaming

夢を行ったり来たりしてる
Used to hide and now I’m seeking

前は隠れてたけど、今は捜してる
Overdosing though, with a feeling I don’t know

薬飲みすぎたけど、俺が知らない感覚と一緒なんだ
And if I take it slow will I even make it though

もし俺が時間をかけてやったら、できるだろうけど
I could see tomorrow if you love and let me go

君が愛してくれて行かしてくれたら、明日が見えるだろうね
And I could feel the sorrow, but I never let it show

悲しみを感じるけど、俺は決して見せない
And we could find another, oh there can be no other

俺たちが他のものを見つけられたら、ああ、そんなもの他にはない
Yeah, there can be no other
ああ、そんなもの他にはない

 

I get so lost sometimes

たまにすごく迷うんだ
My mind’s so fucked sometimes

たまに精神がすごくイカれるんだ
I see no compromise

和解が見えないんだ
Let’s compromise

I get so lost sometimes
My mind’s so fucked sometimes
I see no compromise
Let’s compromise

 

With the rights and wrongs

正しいことと間違ったこと
Friends and foes

友人と敵
And the people that you never know

まだどうなるか分からない人々
This is all just what we started

これが全部、ただ俺たちが始めたこと
With the rights and wrongs
Friends and foes
And the people that you never know
This is all just what we started
This is all just what we started

This is all just what we started, this is all just what we started
This is all just what we started, this is all just what we started

 これが全部、ただ俺たちが始めたこと

Majik on Spotify

MajikVEVO - YouTube

Majik (@majiklondon) | Twitter

〜「いーネ!」を見つけてシェアしよう〜

いーネ!洋楽@AUSワーホリ→神戸 (@Shiori_JPN) | Twitter